Case

Gouden Dagen wil graag fondsen werven bij huishoudens in de buurt van lokale zorg- en welzijnsorganisaties. Zo zien donateurs resultaat van hun donaties en helpen ouderen (bekende gezichten) bij hunzelf in de buurt.

Opdracht
Omdat de stichting gestart is begin 2016 en nog weinig naamsbekendheid had moest er een opvallende DM ontwikkeld worden die zowel de naamsbekendheid, de propostitie als stimulatie voor het genereren van donaties in zich had.

Concept, copy en vormgeving
Eénzaamheid bij ouderen is vaak onzichtbaar. Of wil niet gezien worden. Daarom hebben wij een concept ontwikkeld dat direct en op een ludieke manier aandacht vraagt voor het probleem. Om daarna aan de binnenzijde het serieuze probleem en de noodzaak voor donaties kort uiteen te zetten. Uiteraard met als doel veel donaties.

Gouden Dagen Ouderenfonds casus reclamebureau communicatiebureau Vormgevers Utrecht

Gouden Dagen zorgt ervoor dat mensen ook op latere leeftijd vrolijke en mooie momenten meemaken. Dat ze achter hun voordeaur vandaan komen en meedoen… onderdeel uitmaken van onze samenleving, samen met anderen.

In samenwerking met (lokale) zorg- en welzijnsorganisatie zetten zij in op sterke lokale netwerken om dichtbij ouderen te staan. Dit doen ze door fondsen te werven en in heel Nederland honderdduizenden ‘gouden momenten’ te organiseren.

Expertise

ConceptTekstschrijvenVormgeving

Enthousiast geworden?

We vertellen je graag meer!