Reclassering Nederland

Communicatie
middelen

voor elke doelgroep iets passend

Via een creatieve pitch hebben wij de opdracht gekregen om binnen korte tijd communicatiemiddelen te ontwikkelen voor de verschillende doelgroepen van de reclassering Nederland.

Uitvoering & Resultaat

Bij deze opdracht ligt de focus op 3 doelgroepen:

  1. Gedetineerden in het buitenland die terugkeren naar Nederland;
  2. Partners van gedetineerden; en
  3. Kinderen van gedetineerden.

Allereerst hebben we een informatieve brochure ontwikkeld voor gedetineerden die terugkeren naar Nederland. Met behulp van deze brochure laten we de doelgroep weten welke zaken ze moeten regelen als ze terug in Nederland zijn. Ook hebben we een ‘Return’ magazine ontwikkeld voor deze doelgroep waarin omgaan met stress centraal staat.

Tot slot hebben we voor elke doelgroep een poster ontwikkeld in de vorm van een infographic. De posters geven de doelgroepen tips over hoe ze het beste om kunnen gaan met de situatie.

Reclassering Bureau Buitenland zet zich in voor Nederlanders die vastzitten in een buitenlandse gevangenis. De voornaamste taak is om hen tijdens hun detentie voor te bereiden op een terugkeer naar Nederland. Daarnaast verricht Bureau Buitenland werkzaamheden voor de overdracht van strafvonnissen binnen Europa en het Koninkrijk en stimuleert zij internationale samenwerking op het gebied van reclassering.

communicatiemiddelen_reclasseringnederland_logo-400x131

Of vul het formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op!